Uvod
Predchádzajúci diel Valve Hammer Editor - Inštalácia a konfigurácia TU
Takto by mal editor vyzerať po spustení, aby sme videli všetko komplet ako má byť, tak dáme FILE –> NEW alebo CTRL+N...
Takto nejako by mal vyzerať úplný základ nášho pracoviska...
Teraz si popíšeme aké nástroje a tlačidlá budeme používať... (zatiaľ popíšem tie veci, ktoré budeme potrebovať najviac, keďže niektoré sa nepoužívajú vôbec alebo sa používajú ojedinele)...
Toolbars: Map View
1.) Toggle grid (default - on) – slúži na to, či chcete mať omriežkované okná
2.) Toggle 3D grid (default – off) – nepoužívame, robí zbytočne viac čiar v camere
a to by vás len zbytočne mýlilo
3.) Smaller grid – zhusťovanie mriežkovania, pri najhustejšom je úplne priblížená kocka jeden pixel štvorcových (čím menšie tým lepšie)
4.) Larger grid – riedenie mriežkovania
5.) Load window state - nepoužívame
6.) Save window state – nepoužívame
Toolbars: Map Operations
1.) Carve with selected objects – užitočný nástroj, ktorý budeme dosť často používať pri tvorbe okien, dverí, šácht a iných otvorov (neskôr si povieme ako ho budeme používať)...
2.) Group selected objects– pri označení viacerých objektov možno spraviť jeden objekt...
3.) Ungroup selected objects– presný opak group selected objects
4.) Toggle group ignore(default off) – pri zapnutí sa Group selected objects chovajú ako Ungroup selected objects
5.) Hide selected objects – skryje označené objekty
6.)Hide unselected objects – skryje neoznačené objekty
7.)Show all visgroups – odkryje všetky objekty
8.)Cut – vystrihnúť objekt
9.)Copy – kopírovať objekt
10.)Paste – vložiť vystrihnutý/kopírovaný objekt
11.)Toggle cordon state – nepoužívame
12.)Edit cordon bounds – nepoužívame
13.)Toggle select-by-handles – nepoužívame
14.)Toggle auto-selection – nepoužívame
15.)Texture lock – nepoužívame
16.)Texture alignment – nepoužívame
17.)Run Map! – najdôležitejšie tlačidlo, pomocou neho budeme testovať výtvory (neskôr popíšem ako má byť nastaven
Toolbars: Maps Tools
1.)Selection tool – pomocou neho budeme vyberať objekty
2.)Magnify – pomocou tohto sa môžete približovať a vzdialovať v 2D pracovných oknách (efektívnejšie je scrolovanie na myši) – nepoužíva sa
3.)Camera – používa sa 2D v pracovných oknách (taktiež je efektívnejšie sa pohybovať v 3D okne šípkami tak ako to je v CSku)
4.)Entity tool – pomocou tohto budete vytvárať rôzne telesá ako (respawny, svetlá atď)
5.)Block tool – s týmto budete vytvárať objekty
6.)Toggle texture application – nástroj, s ktorým budete upravovať textúry, priblížime si ho neskôr
7.)Apply current texture – na označený objekt aplikuje textúru
8.)Apply decals – pri kliknutí myšou na nejaký objekt vám aplikuje textúru, ktorú ste si vybrali
9.)Clipping tool – s týmto môžete vystrihovať kúsky z objektov
10.)Vertex tool - toto vám objekt premení na vertexy ktorým môžete detailnejšie upravovať
11.)Path tool – nepoužívame
1.)Tu budeme vyberať rôzne textúry (WAD súbory), ktoré sme si načítali v nastavení
2.)Tu býva zoznam skrytých objektov, ktoré ste si dali skryť pomocou nástroja Hide selected objects
3.)Tu možete vyberať rôzne druhy objektov, napr. keď vytvárate objekty pomocou Block tool alebo Entity tool
Toto je na začiatok všetko, nabudúce si ukážeme ako vytvoriť prvú hrateľnú mapku, ukladanie, kompiláciu a jej nastavenia, typy, problémy a chyby...